L’obra nova a Girona manté la moderació en els preus per cinquè any consecutiu


Segons es desprèn del 46è Estudi de preus dels habitatges d’ obra nova i de segona mà que ha publicat el Col·legi d’Agents de la Propietat Immobiliària (API) de Girona, l’increment del preu per metre quadrat de l’obra nova a Girona s’ha mantingut moderat durant els darrers cinc anys, al voltant dels 3000 €/m². Per contra, el preu mitjà per m² dels pisos de segona mà a la ciutat de Girona ha registrat un increment del 25% des de 2019, passant dels 2000 €/m² a marcar un preu mitjà de 2500 €/m².

A URBINIUM comercialitzem una promoció de pisos d’obra nova a l’Eixample sud de Girona què són, segons aquestes dades, un 30,28% més econòmics que la mitja d’ofertes de la zona estudiada. Segons les xifres publicades a l’estudi, la zona compresa pels barris de l’Eixample sud, Montilivi, Montjuïc, Les Pedreres-Vista Alegre i Domeny (zona 2) té un preu mitjà per metre quadrat de l’obra nova de 3597 €.

 

Una excel·lent oportunitat patrimonial

La promoció del carrer Barcelona, 125 de Girona, que comercialitzem des d’URBINIUM, s’està oferint sobre plànol a un preu mitjà de 2761 €/m², amb pisos a partir de 170.000 €. Aquest preu també és un 7,86% inferior al preu mitjà per m² que el Col·legi d’API de Girona ha calculat per la zona compresa pels barris de Sant Narcís, Taialà, Can Gibert, Santa Eugènia o Sant Ponç (zona 3), i fins a un 59,36% inferior als preus d’obra nova que registren els barris més prime de la ciutat, com l’Eixample nord, el Barri Vell, la Devesa o Girona centre (zona 1).

 

La futura Avinguda Barcelona de Girona

Si tenim en compte que la zona de l’Eixample sud, i més concretament la zona del carrer Barcelona entre la Clínica Girona i l’Hipercor, serà objecte d’una profunda renovació urbanística per part de l’Ajuntament, el preu dels pisos de la promoció de c/ Barcelona, 125 encara és més atractiu. La revaloració de la zona a mitjà termini farà que, a futur, els preus d’aquesta promoció s’apropin de forma sensible als actuals preus per m² de les zones més prime de la ciutat. És per aquest motiu que la promoció de c/Barcelona, 125 és en una excel·lent inversió patrimonial.

 

 

 

Estadística obra nova Girona

Font: Col·legi d’API de Girona i URBINIUM

 

El mercat immobiliari d’obra nova, expliquen des del Col·legi d’API de Girona, es troba actualment afectat per l’increment dels tipus d’interès que provoca un alentiment en la venda d’habitatges. La situació, però, consideren que no és preocupant, ja que hi continua havent més demanda que oferta d’habitatges. Tanmateix, l’informe remarca que les oscil·lacions en aquest sector són normals i tot fa preveure que, si la inflació continua reduint-se en els pròxims mesos, com porta fent tot aquest any, les vendes tornaran a recuperar-se. Així, és ara un bon moment per signar un préstec hipotecari? Des d’URBINIUM hem desenvolupat una guia per intentar ajudar els nostres clients a respondre aquesta pregunta i prendre les seves decisions d’inversió de forma conscient i informada.

 

Dèficit d’habitatge nou

El ritme d’obra nova iniciada a la demarcació de Girona durant el 2022 va ser de 1615 habitatges, un 23% menys que el 2021. Amb aquesta dada ja són més de 10 anys amb un ritme de construcció molt baix, un dèficit d’habitatge nou que provoca tensió en els preus en forma de creixements sostinguts de forma independent a l’entorn econòmic.

Les compravendes d’habitatges nous a Girona província van incrementar-se un 19% el 2022 respecte al 2021. Així, es van vendre 2417 habitatges enfront dels 2034 de l’any anterior. Una tendència optimista tot i el context inflacionista actual.

Per la seva banda, les hipoteques concedides per a la compra d’habitatge nou també han marcat una tendència positiva, tot i l’increment dels tipus d’interès. L’any 2022 es van formalitzar 2887 hipoteques a la província de Girona, un 6% més que l’any anterior.

 

Interiors de la futura promoció del c/Barcelona, 125 de Girona que comercialitza URBINIUM.

 

L’informe apunta que la incertesa entorn de la regulació del mercat immobiliari, sumat a l’escassetat de sòl i a la falta de mà d’obra, estan condicionant l’activitat d’obra nova aquest 2023 perjudicant la inversió en habitatge, que continuarà sense respondre al creixement de la demanda. Tampoc ha ajudat l’aprovació de regulacions com la Llei pel dret a l’habitatge que, segons valoren des del Col·legi d’API de Girona, “lluny de resoldre el problema de l’emergència de l’habitatge, pot provocar una pujada de preus en els pròxims anys”.

 

Flexibilitat de pagament

No obstant això, segons expliquen les mateixes fonts, un pas en la bona direcció és l’anunci del Govern espanyol (pendent d’aprovació) d’avalar el 20% de la hipoteca per a la compra del primer habitatge per a joves de fins a 35 anys i per a famílies amb menors a càrrec. La falta d’oferta de lloguer i de compra assequible són el principal escull per fer front a les dificultats de la població, i especialment dels joves, per accedir a l’habitatge. Mentre això no es materialitza, a URBINIUM oferim els serveis d’un gestor hipotecari que t’ajudarà a negociar les millors condicions amb percentatges de finançament que poden arribar al 90% del preu de compra. A més, pel que fa a la promoció de c/Barcelona, 125, els promotors ofereixen flexibilitat a l’hora d’estructurar els pagaments inicials previs a la constitució d’una hipoteca.

 

L’Estudi de preus dels habitatges d’obra nova i de segona mà que ha publicat el Col·legi d’API de Girona finalitza argumentant que, per a poder augmentar la producció d’habitatges d’obra nova és imprescindible simplificar, en la mesura del possible, el finançament del sector i l’obtenció de llicències. Sense aquestes mínimes mesures d’aprimament de la burocràcia, expliquen, serà difícil que les noves lleis puguin millorar la producció d’habitatges.

TAMBÉ T'AGRADARÀ

Banner Publicitario

Benvinguts a la Casa de las Carcasas

La marca está en un procés d'expansió que els ha portat a la nostra ciutat Gironina, en un lluminós local cantoner de l'Eixample.

L’exitosa Manicura24 escull Girona per obrir la seva primera botiga!

Després d'un gran èxit amb la seva botiga online, la marca gironina obre la seva primera botiga física a ple centre comercial de la ciutat. Així d'espectacular ha quedat el local:

Finestralia obre les portes a Girona per a renovar les teves finestres

En el nou local de carrer Barcelona 91 trobaràs solucions per a millorar l'eficiència energètica dels teus tancaments

El calçat ecològic i artesanal de Natural World Shoes

A URBINIUM hem assessorat una nova marca sostenible per a la seva expansió. Descobreix els punts clau del seu concepte ecològic.

Urbinium es converteix en membre de l’Associació Girona Centre Eix Comercial

"Un pas més en la nostra missió per contribuir a l'èxit dels comerços locals de Girona"

El comerç retail encadena 27 mesos consecutius generant llocs de treball

Les vendes del sector detallista creixen un 7,7% impulsades pel sector de bens personals

El que no sabies del Barri de l’Eixample

Avui dia, el Barri de l'Eixample suposa uns dels eixos comercials més importants de la ciutat, on habita gairebé la meitat de la població. Aquests són els seus orígens.

“Escolta el batec del teu comerç”

La iniciativa de PIMEC té per objectiu reivindicar la singularitat i el valor afegit del comerç i la restauració local

L’últim adeu a Cal Rei

L'emblemàtic Cal Rei tanca les botigues de Girona i Sant Antoni de Calonge després de 100 anys i 4 generacions.

Vols llogar un local per a restauració?

Així és com, des del nostre Departament especialitzat en Restauració i Hostaleria, assessorem i agilitzem els passos a seguir per exercir l'activitat de restauració.